2011 – det är hetta som gäller!


I denna förbaskade kyla måste man ha hetta. Det räcker inte med brasan, inte med plädar och filtar, inte med te och kaffe. Det måste vara CHILI!! Riktigt naggande god chili. Du har väl inte glömt att så??

9 svar to “2011 – det är hetta som gäller!”

  1. Arboarkticum Says:

    Jo nedrans, det har vi glömt! Tack för påminnelsen! :-D

  2. Sophia Callmer Says:

    ska så, har inte glömt. har förra årets i burkar och använder dagligen för att just härda ut kylan!

  3. Anja Says:

    Fnys! SJÄLVKLART inte glömt;)))!
    Jag skojar ang fnyset ;))! Du e’ ju jättesnäll som påminner oss om viktiga saker, men jag har FAKTISKT sått också redan (alltid i januari!)/Hihhii Anja

  4. Marie Lithén Says:

    åh har ju inte det, har inte det livet just nu, flänger för mycket. Men tack och lov lyckas jag få några varje år. Illa vore det annars, livsviktig krydda är det ju!

  5. Anette Says:

    Inte glömt, fröna blir sådda inom kort. Först ska julen bort. Är på god väg.
    /Anette

  6. Linda Says:

    Nix, jag har inte sått. Men jag ska. Och så har jag ju min stora chiliplanta på övervintring i boden – tredje säsongen på G för den :)

    Ha en bra dag!
    //Linda

  7. Maud Says:

    Jag har inga frön hemma, så det är ostt!

  8. Anita Says:

    Hetta var ordet! Sått har jag inte ännu men fröna är beställda. I slutet av januari blir det såtider för mig. Som jag längtar!

  9. hasselmark Says:

    Det är roligt med chilin eftersom den nästan kräver tidig sådd. Och att stå vid köksbänken och peta ner lite frön medan snön viner i luften därute är rena rama terapin för oss som redan längtar intensivt efter att känna den första mjuka barmaken under fötterna.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.