I dunklet av en överklingad trettondag

Så känns det. Gammal TV på plastduk vid ett skavt element. Och så torkade rosor från någon bukett då det kanske fanns en doft i rummet. Tulpanerna man köper just nu gulnar på nolltid. Hyacinterna ligger i frysen i väntan på kyla ute. Alla amaryllisar har vält. Julkaktusen har smetat ner spegelbyrån med sitt flor av tunna blommor. Och det är smått patetiskt att sitta här och vintergrymta.

8 svar to “I dunklet av en överklingad trettondag”

  1. Anna-Karin, Landet Krokus Says:

    :) Kan inte annat än att hålla med…

  2. Madame C Says:

    Suck, ja. Patetiskt är även mitt grymtande…

  3. Anja Says:

    Nä men Ulla!

    Kan det bli jävligare? Packa ihop å kom hit! Inga omkullvälta amaryllis, inga gulnande tulpaner och tv:n e platt!
    Tvä kärleksfulla katter och jag själv – eremitiskt tystlåten live.Ja just ja! Då vill jag kanske vara ensam faktiskt…;))!/Anja

  4. Anja Says:

    PS
    Tänk att tristess kan se så ‘blues’ ut. Bilden är så enormt vacker i sin sorgsenhet./DS

  5. Linda Says:

    Lovely!!! :)

    //Linda

  6. Anja Says:

    ULLLAAA!
    E du hemma? Eller sitter du på ”Kanarieholmarna” och njuuuuter?
    Glöm inte i så fall att lägga in en häftig bild därifrån! /Anja

    • hasselmark Says:

      Jag är här. Sitter i mörkret och retar mig på att fröerna, jag beställde i mellandagarna från Thompson & Morgan, inte har kommit än. Men nu tar jag nog klivet ut ur vinterbubblan, som för min del kan vara ganska förlamande.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.