Vart tog du vägen, lille vän?

Jag såg inte till alpklockan förra våren slår det mig nu. Var tog den vägen?

Den är så ljuvlig men lite svår att hålla under uppsikt. Vill du också så den? Kolla då in den utmärkta beskrivningen här.

Etiketter: ,

9 svar to “Vart tog du vägen, lille vän?”

  1. Arboarkticum Says:

    En av favoriterna hos oss! Märkligt nog tycks den trivas hos oss, fastän vi hört sägas att den egentligen vill ha det lite surare i jorden än vad kalkiga Uppland erbjuder. Däremot går det trögare med släktingen Soldanella montana. Märkligt – de ser helt identiska ut.

  2. hasselmark Says:

    Vilken lycka om den trivs. Så söt är ingen! Jädrans, tänk om jag har, hm hade, S. montana?

  3. Anja Says:

    Hejsan Ulla!

    Den har ju vintergröna blad så att den borde ha synts till – året om – om den inte täcks av snön. Så fort snön smälter bort borde den visa sig.
    Jag vet inte hur etablerad din planta var, men ibland är man kanske för ivrig att plantera ut den innan den har fått ordentliga rötter. Fransklockor av olika slag är mums för sniglar. Kanske blev din lunch åt en snygg spanjor?
    Jag har svårt att tro att en städsegrön planta som har tappat sin ovanjordiska del kommer igen. Men du kanske bara missade att se efter ordentligt? Rapportera gärna om den skulle dyka upp! Soldanella och Scizocodon tillhör mina favoritsläkten!
    Jag önskar dig en underbar alla hjärtans dag!/Anja

  4. Spirande grönt Says:

    Vilken liten raring, hoppas att hon inte har försvunnit för gott!

    Go´afton,
    Rebecca

  5. Linda Says:

    Hej Ulla!

    Jag fick en Liebster Blog Award och har ”delat vidare” till dig. Motiveringen finns på bloggen.

    Saknar dina fina inlägg!!!

    Kram
    //Linda

  6. Helen Says:

    Hej Ulla!
    Så roligt att ha hittat hit till din fina blogg!
    Ja, de små klockorna är helt bedårande vackra, hoppas verkligen du hittar din till våren.

    Är jätteglad över att du har hittat till min blogg, du är så Välkommen!
    Ha en härlig helg!

  7. Anita Says:

    Den var väldigt vacker. Vi får hoppas den dyker upp hos dig i vår igen.

  8. Linda Says:

    Ulla, var har du tagit vägen? Saknar dig här på bloggen – jättemycket!!!

    //Linda

  9. Ann-Sofi Says:

    Vilken skönhet!!

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.