Tusen prickar i luften

Den här fluffiga lilla ”saken” fick jag av en superodlardam för flera år sedan. Hon hade glömt namnet och det tog mig ett tag att hitta det: prickbräcka, Saxifraga rotundifolia. Den får härja som den vill, fröså sig och dyka upp lite här och var. Till skillnad från de oregerliga i det förra inlägget är de här plantorna lätta att rycka upp ifall de ger sig in på förbjuden mark. Jag har faktiskt inte sett den i handeln, men jag kan ju ha missat. Av en händelse hittade jag den hos en svensk försäljare på nätet. Skulle någon vara intresserad så kan jag förmedla adressen.

Etiketter: ,

Ett svar to “Tusen prickar i luften”

  1. Get The Facts Says:

    I appreciate, cause I discovered exactly what I
    was having a look for. You’ve ended my four day long hunt! God Bless you man. Have a nice day. Bye

Kommentera

