Stängt för katter!

Jag är absolut ingen katthatare men jag vill ha mina sådder kvar. Och när en grannkatt utsåg en av mina lådor till offentlig toalett fick jag nog. Det gällde att rädda den nysådda spenaten och rädisorna. Armeringsmatta blev en smart lösning. Ingen katt hoppar upp på den. Man kan använda mattan även i traditionella grönsaksland genom att böja de yttre raderna så att gallret kommer upp en bit. Ha, ni katter får fixa mugg någon annanstans!

Etiketter: ,

4 svar to “Stängt för katter!”

  1. Arboarkticum Says:

    Det är en strålande idé – som här ska användas som skydd, inte mot katter, utan mot grävlingen, som uppenbarligen älskar att köra ner sitt tryne i den mjuka planteringsjorden och leta larver och mask.

  2. hasselmark Says:

    Jag kan inte tänka mig annat än att även grävlingar borde bli en aning snopna och hålla styr på både fossingar och nosar.

  3. Stickfantomen Says:

    Många tack för tipset, jag pallkrageodlar denna säsong och grannens katter föredrar vår trädgård (fråga mig inte varfrör). Och ojsan, inspirationen flödar, vips så vet jag hur fixa ett fint vialstöd.

Kommentera

