Humlans paulun

Jag avundas humlan. Vem skulle inte vilja tumla om här?

Kära läsare, ni förstår nog att jag lider av svår tulpansjuka. Det kommer att bli många tulpaner nu. De blommar snart alla – de urgamla och de nya, de spralliga och de sofistikerade. Och en del har redan gjort sitt. I år ska jag lyfta en del lökar och återplantera dem på ny plats. För ibland blir det fel. Tänk på att det faktiskt inte finns så många perenna växter som så snabbt ger så mycket som vårblommande lökar och för mig är det i synnerhet tulpaner. En vinter och tjof, de blommar för fulla muggar.

Etiketter:

7 svar to “Humlans paulun”

  1. Fale Artut Says:

    Mmmmm, vackert.
    Kommer helt osökt att tänka på garn! Vilket läckert FLOR det skulle bli!
    Vilka färger, det är ju t.o.m. lite rosa och ljusgrönt mitt i härligheten.

    • hasselmark Says:

      Nog blir man förvånad över att det är fler färger än man först ser. Jag tänker ofta, precis som du, på garner och mönster när jag sitter med bilderna.

  2. Linda Says:

    Åh, kan bara säga: bring ’em on! Vilken fin bild. Måste fråga om du har använt stativ eller om du är så stadig på handen? Helt underbar!!

  3. Stickfantomen Says:

    Moder Natur fint fångad på bild😉.
    Hoppas att du är bättre i ryggen.

Kommentera

