Perfekt under tak

Kan aldrig låta bli att kolla när det står ledsna blommor på en vagn i handelsträdgården. De ska nog förpassas till komposten. I går hittade jag den här petunian inför den sista resan. Men den gick inte till komposten utan hem till mig. Strålande vacker och inte alls så otrendig längre – om nu man bryr sig om sånt.

Etiketter:

2 svar to “Perfekt under tak”

  1. Madame C Says:

    Jisses! Har aldrig sett en så snygg petunia! Hur glad måste inte hon vara just nu?
    Ha det gott,
    Charlotta

  2. hasselmark Says:

    Charlotta, de finns. Jag ägnade en gång en hel sommar åt petunior (inte enbart men rätt mycket) för att se om jag var anti av bara fart och påverkan eller om de hade något som jag tyckte om. Det var ganska skiftande upplevelser. Men jag upptäckte himmelsk doft om kvällen och tacksamma blommare som höll sig vackra men jag kommer aldrig mer att odla de vita enkla igen, värdelösa. Många dubbla är som smällkarameller och blir bäst under tak. Den här har jag inte träffat på förrän nu och den är kanon. Djupt röd med magenta och strimmor av vitt på undersidan. Det är nästan inte klokt.

Kommentera

