Den längsta dagen

På min plätt på jorden vibrerar korstörnet i kvällssolen.

Ännu når solen över växthuset till den formklippta hasseln.

Och helt underbara pionen ‘Coral Sunset’ kråmar sig i en sista ljusglimt.

Etiketter: , ,

6 svar to “Den längsta dagen”

  1. Arboarkticum Says:

    Arrghhhhh korstörne! Ett av de vackraste träden i världen – som vi ännu inte vågat plantera ut i vår zon4-trädgård. Faaaaantastisk bild på ditt vackra exemplar!

    • hasselmark Says:

      Ja, det är härligt om våren när de citrongula skotten kommer. Står som den kinesiska blomsterkornellen i sandstråket. Det kommer att blomma i år för första gången. Blommorna är väl inte några skönheter men fröbaljorna ser intressanta ut. Till en början frös det ner rätt mycket, nu knappast något alls. Har nog stått på platsen i ca 10 år. Till min förvåning ryckte korstörnet bara på axlarna åt vintern som var.

  2. Ruben Says:

    Dina bilder är magiska! Kom på mig själv med att jag satt och höll andan, så hade jag kolavippat hade det varit ditt fel!!!😉
    Formklippt avenbok får jag lust att prova.
    /Ruben

  3. Sophia Callmer Says:

    Vilken snygg pion och vackert med ljuset på årets längsta dag! Formklippt hassel ser fint ut.

  4. hasselmark Says:

    Det är min favoritpion.

Kommentera

