Min hund är död

Solen slocknade, blommorna vissnade och dofterna försvann… Min lilla westie Tansi dog klockan 10 i söndags och allt blev mycket svårt. Hon har följt mig i trädgården i 13 år. Det känns så tomt.

17 svar to “Min hund är död”

  1. Fale Artut Says:

    Jag hade en stor långhårig Collie som blev 13 år. Jag saknar honom fortfarande ibland. men det är på sätt och vis bra, då hade han en stor plats i mitt liv, och det det är väl ett meningsfullt liv om man är hund.
    Jag såg honom länge efter det att han försvann till en annan värld.
    Varma tankar till Dig!

  2. Ruben Says:

    Nej, vad tråkigt. Själv har jag aldrig haft nöjet med en fyrfota vän i trädgården, utan jag får nöja mig med koltrastens sång.
    /Ruben

    • hasselmark Says:

      Just nu önskar jag att jag också nöjt mig med koltrasten. Men i dag har jag faktiskt sett att solen lyser – även om åskan mullrar. Ett regn vore fint för trädgården.

  3. Vittran Says:

    Jag vet hur det känns att ta bort en god vän. Även om min var en häst, jag bor på en gård. Vi fick 17 och ett halvt år tillsammans.
    Många tröstkramar!/Vittran

  4. Madame C Says:

    Beklagar djupt… Får en stor klump i halsen när jag läser detta. Min lilla fina sheltie är 2 år nu och hon har blivit en så fin liten dam som följer mig hack i häl i trädgården. Trädgårdsliv utan henne känns redan otänkbart och jag hoppas jag har 11 år med henne att se fram emot.
    Ha det så gott det går i sorgen,
    Charlotta

    • hasselmark Says:

      Njut av henne för fulla muggar. Hundliv är ju tyvärr så korta men de hinner ge många fina stunder. Jag försöker nu tänka på det roliga och fina, inte det dystra och sorgliga men det är svårt.

  5. Arboarkticum Says:

    Beklagar. En vän är en vän, oavsett om det är hund eller människa. Eller något annat. Sörja måste man.

    Men minnena lever kvar, även sedan saknaden blivit lättare att uthärda.

    • hasselmark Says:

      Så rätt. Jag sörjer och försöker minnas det som var så fint. Tyvärr tar den sista bilden av den hjälplösa lilla varelsen över just nu. Det blir bättre. I morgon kommer jag att sniffa på rosorna.

  6. Stickfantomen Says:

    Det är med sorg jag läser om din och din familjs lilla vän. Jag kan bara beklaga det och hoppas att allt gick smärtfritt för henne. Hoppas ändå att Agnes förstått och inte letar för mycket, för jag tror att även hundar kan sörja men de hanterar det på lite annorlunda sätt. Viktigt att ni håller ihop och tar en dag i taget.
    Tänker på er.
    /M

    • hasselmark Says:

      Slutet blev bra. Tansi fick stillsamt slumra in och märkte inte när den sista injektionen sattes in. Vi, matte och husse, var däremot långt ifrån lugna fast vi kämpade hårt för att behärska oss.
      Agnes letar fortfarande efter sin vän som ju var hennes ledare. Jag är, som du säger, övertygad om att hon sörjer på sitt sätt. Är väldigt låg, tittar alltid på platser där Tansi brukade ligga och lämnar oss inte för en minut ens. Hon har aldrig varit ensam, alltid haft Tansi, när vi lämnat dem någon timme. Så nu börjar en ny träning.
      Men det känns tungt och sorgligt. Tack för att du tänker på oss.

  7. Carita Says:

    Ulla, det finns nästan inga ord som kan sägas eller skrivs sorgen blir så tung att bära när ens allra käraste, varmaste, goaste, trognaste vän
    försvinner ur ens liv. Minns när min älskade Malack försvann ur mitt liv.
    Var på något sätt tvungen att få ut något av sorgen. Det blev en dikt, ord ord och åter ord, men kanske det hjälpte lite…..

    Tansi den allra goaste lilla vita Westin, vi tänker på Er. Tårar trillar på min kind. Krama lilla Agnes

  8. Sophia Callmer Says:

    Oj vad sorgligt, förstår att det känns tomt!!
    Har en lappsk vallhund hon är min bästa promenadvän och sällskap i trädgården.
    Varma hälsningar och tankar!

  9. Marie långbacka Says:

    Jag vet precis hur det känns. Min älskade boxer fick somna in i fredags i hemmet. Det känns så fruktansvärt tungt.
    tar tårar aldrig slut?
    Stor kram till dig

Kommentera

