En ros att älska…

…eller hata!? (Fast hata tycker jag är ett starkt ord som inte ska användas vårdslöst.)

Jag är i alla fall mycket förtjust i den här rosen, ‘Claude Monet’ från1992. Doftar bra och mycket. Återblommar. Ger stora rosor, var och en ett litet konstverk. Ingår i en serie av impressionistrosor.

Etiketter: , ,

5 svar to “En ros att älska…”

  1. Ruben Says:

    Rosen är hur fin som helst! När vi tillsammans med grannen satte blandade rosor som ett häckparti, ville jag ha en som var så här polkagrisrandig. Men, jag blev nerröstad med tre röster mot en. Så det kan gå!
    /Ruben

  2. hasselmark Says:

    Nämen! Du kanske kan ha en på din sida om häcken – som en liten kavat ja-röst…

  3. Fale Artut Says:

    Så trevligt…. Jag kör ofta med att hata är ett starkt ord! Inget man använder hur som helst!
    Vilken vacker ros, och Claude Monet har en stor plats hos mig! Lär väl inte gå här i zon 5?
    Hansarosen har vi klippt ner efter vinterns kyla, men den kommer ju igen nerfrån.
    Maidens Blush har klarat sig fint!

  4. margaretha lagerdahl ekenfalck Says:

    jag ser att det här är en gammal sajt men jag försöker ändå. Jag har försökt ÖVERALLT att få tag i den här i Sverige – VAR har du köpt din? skeiver etta i slutet av augusti 2015

Kommentera

