Petuniabordet fyllt

Nu står petuniabordet på sin höjdpunkt, dvs när bordsytan försvunnit under kaskaden av blommor. Några få petunior doftar om kvällen, ganska starkt till och med. Det här är en av dem, tyvärr namnlös.

Etiketter:

7 svar to “Petuniabordet fyllt”

  1. Ruben Says:

    Wow, urtjusigt! Är det så, att du planerar ett besök på Ascot, och detta helt enkelt är din hatt?
    Trevlig helg med massor av sol!
    /Ruben

    • hasselmark Says:

      Huvudet på spiken! Kan inte tänka mig att någon dame eller lady slår detta.
      Sol till dig också – fast några våta droppar skulle inte skada.
      Ulla

  2. Madame C Says:

    Ljuvligt! Man borde kanske ha petunior. En blomma jag liksom alltid verkar glömma bort. Dumt, inser jag när jag ser dina!
    Charlotta

  3. Linda Says:

    Jag brukar inte vara så förtjust i petunior, men det här får mig att börja vela. Det är nog inte så dumt med petunoir i alla fall. I synnerhet inte om man som du har ett petuniabord. Blir jättenyfiken på vad som gömmer sig under petuniorna, alltså vad det är du har planterat i. Superfint är det i alla fall – och jag skulle gladeligen gå omkring med kreationen på huvudet🙂

    //Linda

  4. hasselmark Says:

    Jamenvisst Madame C och Linda är det helt ok! Efter en sommar med nyfiken provodling av petunior (massor) upptäckte jag att de inte bara är trista slentrianblommor utan att många – inte alla – har mycket mer. Så numera blygs jag inte ett dugg för mina petunior.

  5. Anita Says:

    Vilken helt underbar petunia. Petunian är underskattad. Den är ju helt fantastisk och blommar oavbrutet. Själv har jag en blodröd tillsammans med limefärgad tobak. Dom gifter sig fint tillsammans.

  6. hasselmark Says:

    Det gäller bara att hitta rätt för att bli nöjd med petunian. Får den långa ”armar” och blommar dåligt så är det bara att klippa ner den till 8-10 cm så börjar den om.

Kommentera

