Så blev det

Herrestadsbegonia har vuxit. Och vuxit. Jag lovade ju att berätta hur det har gått. Jodå. Men det blev inte vad jag väntat mig. Dvs  fyllda jätteblommor i illröd färg. Nu är det visserligen många, men rätt spinkiga blommor i knallorange. Inte min färg. Kommer inte att överleva vintern…

Etiketter:

2 svar to “Så blev det”

  1. gourmetodling & kökshemligheter Says:

    Min mamma älskar herrestadsbegonia och har 2 st ganska ståtliga exemplar vid ingången till huset! Men tycker att blommorna på hennes exemplar är varmt röda! Tur kanske?🙂

  2. hasselmark Says:

    Njae. Jag har nog fått fel. Jag har sett grannens och den är inte alls lik min egen. Så jag kanske gör ett försök nästa år igen.

Kommentera

