Nu finns det nästan ingen tid…

…för att blogga. Det känns lite som om tiden är till låns. Det är ju fortfarande varmt här i Stockholmstrakten, men jag ser att det pågår en kamp därute. När luftfuktigheten är hög ruttnar dahlia- och rosknoppar. Tomaterna spricker. Squaschen drabbas av mjöldagg. Men ändå är det mycket som fortfarande är så vackert. Det blir många buketter medan jag väntar på att vildvinet ska spela upp sin färgsymfoni. Men det är ingen brådska.

Etiketter: ,

8 svar to “Nu finns det nästan ingen tid…”

  1. Bibbi Says:

    Du har en jättefin blogg… och en hel del kunskap om oddling . Det ska bli roligt att följa dig och din fina trädgård!!

  2. Sophia Callmer Says:

    Jag håller med, jag fotar, fotar mellan blåst, regn och annat som måste hinnas med, men mest fotar..
    Sen blir det mörker och bloggtid!

    • hasselmark Says:

      Men du lyckas ju! Din väg hem är jättefin liksom Jylland. Gillar landskapsbilder (med känsla) fast jag sällan tar sådana själv. Vet egentligen inte varför.

  3. Marie Lithén Says:

    tur ändå att du tar dig tid! Ja minsann nu går det undan, jag njuter varje sekund som jag kan.

    • hasselmark Says:

      Det finns något skönt i det här med sista veckorna… Man får ett nytt klös, lite av det som kommer naturligt under våren. Nu ska jag minsann gräva, plantera, plocka blommor, njuuta.

  4. Ulla Says:

    Vilken härlig höstbukett med djupa, fina höstfärger.
    Jag tycker om hösten, det är en avslappnad årstid, en tid då man kan njuta av allt som trädgårdar och naturen bjuder på.
    Både för ögat och för magen🙂

    • hasselmark Says:

      Håller med. Jag är höstmänniska. Nu är det skönt att djupandas och och ta ett tag i trädgården därför att man vill. Vill man inte så kan det ändå göras i vår.

Kommentera

