Trevlig helg!


Helgbuketten, som är två, har plockats från träd och buskar. Koreansk kornell, nypon från rosorna, rönnbär och bara några blomkvistar från femtunga. Snabbt gjort.
För övrigt hoppas jag att de häftiga regnskurarna har dragit vidare. Fick lökar med posten i går och ska plantera!

Etiketter: , , , ,

16 svar to “Trevlig helg!”

  1. Eva Says:

    Å, du tar så fina bilder! Vad kul att jag äntligen hittade hit, får väl ändå tacka AoT för det… Jag önskar jag hade lite mera tid att vara ute, det är ju så vackert så här års (också!). Älskar höstluft.
    Vad har du för kamera förresten?

    • hasselmark Says:

      Välkommen! Jag har flera kameror. Min minsta är Panasonics Lumix DCM-LX3 och den största är värstingen Canon EOS-1 Mark IV. Den senare är förskräckligt tung men underbar.

  2. Eva Says:

    Oj – imponerad! Canon EOS är verkligen en värsting (och dyr!!). Jag förstår att det är en fantastisk kamera. Själv har jag en Canon Powershot G9 och en gammal Olympus. G9:an är jag riktigt nöjd med.

  3. Arboarkticum Says:

    Jaha, och där fick man ännu en påminnelse om varför man ibland överväger att flytta någon zon söderut. VI KAN INTE ODLA BLOMSTERKORNELL HOS OSS. Buuh. Det är favoritbusken nummer 1. Och jösses så snyggt det var med buketterna!

  4. Fale Artut Says:

    UNDERBARA BUKETTER! Jag ser ännu mera garn…… Tack!

  5. Anita Says:

    Oj, oj, oj … vilken otroligt vacker bukett (eller två) och vilken otroligt vacker bild. Helt underbart!

    Trevlig helg till dig också!

  6. Annika Christensen Says:

    Det var det ljuvligaste jag sett på länge Ulla!
    Hur går det med grävningen?
    Ha en fortsatt skön lördag.
    Annika

  7. Marie Lithén Says:

    hm, tänkte skriva i fredags och önska dig det samma. Men så svisch (eller hur det nu stavas) är det redan lördag kväll. Nåja hoppas att helgen var bra! En bukett är ju en underbar inledning om inte annat!

    • hasselmark Says:

      Kom just hem ”miss i nassen” från en trevlig kväll med vännerna. Det var härligt att kunna ge dem en stor korg med tomater för just nu är det ett enormt tomatöverflöd. Tiden går fort så det gäller av njuta av hösten, vilket jag tycker är rätt skönt.

  8. Eva Says:

    Vart har du koreanska kornellen i dina vaser? Vita stora blommor har ju den.
    Vad kallar du de längre kvistarna i vasen längst bort?
    Vore kul och få veta vad de heter för en norrlänning, tack.
    Ha en skön vinter, hej

Kommentera

