KÅKEN BRINNER!

FÖRE:


Varje år växer klättervildvinet Parthenocissus quinquefolia ´Engelmannii´över fönstren och det blir mörkt inne. Vissa fönster försvinner helt. Årets klippning har gjorts idag och det är fortfarande vackert med vinets eldsflammor.

EFTER: 

Nu ser vi ut igen! Det tog flera år efter renoveringen av murfasaden innan vi vågade låta vildvinet klättra upp. Men så sa vi OK och har inte ångrat det. Hela kåken brinner vid den här tiden, men det är ingen skrämmande utan estetisk eldsvåda. I rankorna som går över fönsterraden finns ett fågelbo. Klart att det får vara kvar.

 

Etiketter: ,

12 svar to “KÅKEN BRINNER!”

  1. Marie Lithén Says:

    när jag såg rubben, fick jag smått panik.-)

    Men oj så vackert det är! Funderar på att rådjursomhägna hela trädgården med armering, å nu tänker jag, klätt med vildvin såklart!!!!

  2. Anja Says:

    Haa! JAG gick inte på det! Näää! Jag gissade att det handlade om detta!
    Gudomligt vackert i alla fall!/Anja

  3. Fale Artut Says:

    Vilka färger! Och vilken naturkraft!

  4. IET Says:

    Lite läskig rubrik. Jag har fortfarande brandnoja (och svårt att sova) efter att grannhuset brann ner förra hösten vid den här tiden. Det var en anlagd brand, och din husbrand är ju också anlagd när jag tänker efter – men betydligt trevligare.🙂
    Ha det fint/I.

  5. Anette Says:

    Vildvinet är så vackert.

    Jag har idé om att klä in en liten pergola med det. Tanken har funnits ett par år. Ibland kommer jag ju aldrig till skott!

    /Anette

  6. Anette Says:

    Hade tänkt mig att det om sommaren ”bara” skulle gå i grönt, kanske använda armeringsnät. En skön grön oas, som motvikt till övriga färger i trädgården. Ja, ja, drömmer vidare, få se vad det blir av det i framtiden.
    /Anette

  7. Anita Says:

    Oj, jag blev alldeles förskräckt när jag såg rubriken. Men när jag såg första bilden förstod jag. Vilken tur att det gick att ”släcka lågorna” som var utanför fönstret. Hur härligt och sprakande det än är så vill man ju se ut. Så rart med fågelbot också. Klart att det måste vara kvar.

    • hasselmark Says:

      Eftersom vi inte fick någon frost under den sista kalla perioden så är ”flammorna” ännu inte släckta. Men jag ska nog inte skriva så drastiska rubriker…

Kommentera

