Efter bloggsemestern

Tog lite bloggledigt… Tycker att jag behöver det ibland. Under tiden har jag gått omkring i trädgården och förundrats över att sommarblommorna ännu håller igång så här en bit in i oktober. Krassen, som sått sig själv, har färger jag inte känner igen sedan tidigare.  Just  nu blommar den som mest.

Den märkliga snäckbönan virvlar med kjolarna i växthustaket och doftar (kanske luktar, kan inte bestämma mig) starkt.

Röda salvians sticklingar blommar för fullt och jag borde väl plocka av spirorna men det får vara. Svarta vinbärssalvian, som skymtar i bakgrunden har också fått en ny blomknäpp. Kan det vara så att de, som kommer att förgås, känner att tundra och isvindar snart  lurar runt knuten så nu får man  allt ge järnet?

Etiketter: , , ,

3 svar to “Efter bloggsemestern”

  1. Madame C Says:

    Ja, visst är det förunderligt mycket som blommar ännu. Går runt med kameran varje dag och skaffar bildbevis inför vintern. Jag glömmer alltid att det finns så mycket underbart kvar så här sent:)
    Ha det höstbäst,
    Charlotta

  2. Anja Says:

    Vilken bild på krassen! Den riktigt suger tag i en . Magiskt!/Anja

  3. Sophia Callmer Says:

    Vackert, ja det är fint med allt som blommar fortfarande, här blommar vissa saker om, hittade blåklint i går, lite bakvänt..

Kommentera

