PS till kap 2

Priona finns fortfarande kvar som besöksträdgård. Den gudabenådade fotografen och konstnären (och charmige slarvern) Anton Schlepers dog i sviterna av aids 3 månader efter det att AoT:s första nummer kom ut. Tillsammans med Henk Gerritsen skapade han Priona Gardens som blommade av både växter, skulpturer och massor av arrangemang. Han vara bara i början av en strålande karriär när sjukdomen slog till. Anton och Henk var båda med på Alnarp. Anton satte igång att storröka mitt under ett föredrag. Det var inte OK då heller så han lyftes varsamt ut.

Etiketter:

2 svar to “PS till kap 2”

  1. Åsa Says:

    Hej
    Det här var spännande att läsa. Du har skrivit så många intressanta artiklar i Allt om Trädgård genom åren! Jag har alltid läst dem med stort nöje. Tyvärr tycker jag att tidningen har blivit sämre de sista åren med för lite ”djup” i artiklarna, för mycket tingel/tangel och matrecept. Tidningen var så bra när du var med!

    Med vänliga hälsningar/ Åsa

    • hasselmark Says:

      Tack Åsa, jag blir så glad.
      Jag tror att direktiven uppifrån i dag är förödande. Man kräver snuttifiering och kändisar för att locka in unga läsare. Men vem är intresserad innan man har en liten jordplätt med radhus/villa?
      En hygglig trädgårdstidning har otroligt många LÄSANDE läsare. Det är himla roligt. Man behöver inte vara rädd för att bjuda på lite djup. Jag hoppas nu när Viveka Ljungström är ny chefredaktör för tidningen att det blir bättre. Tror det.

Kommentera

