DOFTFRUKTER bättre än doftljus


Vad är det för skrynkliga, läskiga saker som ligger mitt på matsalsbordet – och vad gör de där? Jo, det är rosenkvittenbuskens frukter som damp i backen när frosten kom. Och de doftar både sagolikt (åt citronhållet) och starkt. Mycket bättre än doftljus som jag inte gillar. Faktum är att doften släpps loss på allvar när frukterna börjar skrumpna. En gång försökte vi göra likör på dem men man ska nog vara otroligt spritsugen för att dricka en sådan soppa.

Etiketter: , ,

5 svar to “DOFTFRUKTER bättre än doftljus”

  1. IET Says:

    Vi plockar också in varje höst för doftens skull.
    Gelé kan jag tipsa om ifall du inte provat. En lite märklig sak med rosenkvittengelé är att den blir bättre av lagring. Ett år eller två. (!)

  2. Madame C Says:

    Vad härligt! Har inte någon och marscherade rakt förbi en som såldes ut på rea hos Plantagen. Ska jag springa tillbaka?

  3. Anja Says:

    Oj,oj! DET måste jag prova – kanske har jag några kvar ute.
    Håller med dig om att naturligt är bäst!/Anja

Kommentera

