Vilken tuffing!

Svartvinbärssalvian (Salvia microphylla) har än så länge trotsat flera omgångar av minusgrader. I USA placerar man den i zon 7 så det går nog åt pipan så småningom. Men nu förtjänar den snart att grävas upp och vinterförvaras om jag bara kan knöka in den.

Jag blev sugen på den här också: ‘Hot Lips’. Ska jaga frön. Aj, nu började det klia i så-fingrarna…

Etiketter: , ,

7 svar to “Vilken tuffing!”

  1. Ruben Says:

    Chiltern har ganska många olika sorters salviafröer. Dock inte ‘Hot Lips’,
    men ‘Hot Trumpet’ verkar inte så dum!! Jag har en salvia som är ganska lik din:
    http://rubensrabatter.blogspot.com/2009/10/trotjanare.html
    Jag kan bistå med några fröer av den om din svartavinbärssalvia skulle kolavippen!
    /Ruben

  2. IET Says:

    Jag kan också få klia i händerna ibland, har aldrig tänkt på att det kan vara trädgårdsrelaterat. Min kommer i handflatorna – tror du att det kan vara klia efter grep och spade?🙂

    Hoppas att du får tag på frön.
    /i.

  3. hasselmark Says:

    Tycker att klian är som värst vid nyår och då är ju spaden fastfrusen. Det sammanfaller med de nya frökatalogernas ankomst…

  4. Anna-Karin Says:

    Hej!
    Vilken härlig salvia! Den måste jag kika närmare på. Du verkar ha en vacker och intressant blogg. Lägger till dig på min läslista. Må så gott och ha en fin adventshelg.
    Mvh, Anna-Karin

  5. Ruben Says:

    Har du hittat fröer till ‘Hot Lips’ ännu??

    Ha det gott – och välkommen med fler inlägg!

    /Ruben

Kommentera

