Här är våren!

Magnolian har tagit på sig pälsmössan. Därunder ligger blommorna och väntar. Min säkert fyra meter höga stjänmagnolia ‘Royal Star’ har hundratals väntade knoppar. Det är trösterikt.
I går sådde jag frön från den här magnolian. Nu står krukan ute  men tänker nog ställa in den i kylskåpet (med plastpåse). Min erfarenhet är att kontrollerad vinter är bättre än den nyckfulla där ute. Dina erfarenheter?

Etiketter: , ,

2 svar to “Här är våren!”

  1. Anja Says:

    Min M. stellata har inget sortnamn – eller om den en gång hade det så är det glömt för lääääänge sedan;))!

    Nja. Jag tycker nog att naturen är en bra såddkompis. Kylskåpet får allt räcka till mat;) Om frörna får gro ute börjar de inte komma upp förrän det är lagom varmt och ljust ute. !/Anja

  2. hasselmark Says:

    Fast ibland kan jag inte låta bli att maka på kaviartuben och osten och ställa in en sådd…

Kommentera

